Regulamin sklepu internetowego
Adres: |
Engelbert Strauss Sp. z o.o. |
|
Dane kontaktowe: |
Telefon: NIP:
|
032 630 44 53 5252792026 Steffen Strauss, Henning Strauss |
Sklep internetowy Engelbert Strauss dostępny pod adresem internetowym www.strauss.pl (dalej: „Sklep Internetowy” lub „Sklep”) prowadzony jest przez spółkę Engelbert Strauss Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (dalej: Engelbert Strauss), wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla M.St. Warszawy w Warszawie, XII Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS nr.: 0000789793, NIP: 5252792026, REGON: 383566851. Klienci mogą kontaktować się ze spółką pod numerem telefonu 032 630 44 53 (koszt połączenia według taryfy operatora) lub pod adresem email: info@strauss.pl.
Niniejszy Regulamin znajduje zastosowanie do wszystkich umów zawieranych przez konsumenta lub przez osobę, która na podstawie odrębnych przepisów traktowana jest jak konsument (dalej łącznie jako „Klient“) z Engelbert Strauss na zakup towarów i/lub usług w Sklepie Internetowym. Za „konsumenta” uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Niniejszy Regulamin stosuje się również do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.
Sklep oferuje następujące nieodpłatne usługi drogą elektroniczną:
a) możliwość przeglądania asortymentu sklepu internetowego i zamówienie towaru za jego pośrednictwem,
b) prowadzenie Konta Klienta,
c) formularz kontaktowy,
d) Newsletter.
Przeglądanie asortymentu sklepu i zamówienie towaru za jego pośrednictwem nie wymaga założenia Konta Klienta. W celu zamówienia towaru konieczne jest jednak podanie adresu e-mail oraz niezbędnych danych adresowych do realizacji przesyłki.
Usługa Prowadzenie Konta Klienta dostępna jest po dokonaniu rejestracji i polega na udostępnieniu Klientowi dodatkowej rubryki w ramach Strony Internetowej Sklepu, który umożliwia Klientowi zmianę danych podanych podczas Rejestracji, śledzenie stanu realizacji zamówień oraz historii zamówień już zrealizowanych. Aby założyć Konto Klienta należy wypełnić formularz rejestracji. Logowanie na konto odbywa się przez podanie loginu i hasła wskazanych w formularzu rejestracji. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów usunąć konto. W takim przypadku prosimy o wysłanie żądania o usunięcie konta na adres e-mail ochronadanych@strauss.pl.
Usługa Formularz kontaktowy polega na wysłaniu za pomocą formularza umieszczonego na stronie internetowej Sklepu Internetowego wiadomości do Engelbert Strauss. Rezygnacja z usługi nieodpłatnej Formularz kontaktowy możliwa jest w każdej chwili i polega na zaprzestaniu wysyłania zapytań do Engelbert Strauss.
Z usługi Newsletter może skorzystać każdy Klient, który wprowadzi swój adres poczty elektronicznej do formularza udostępnionego na Stronie Internetowej Sklepu. Po przesłaniu wypełnionego formularza, Klient otrzymuje niezwłocznie potwierdzenie zapisania się na Newsletter drogą elektroniczną na adres poczty elektronicznej podany w przesłanym formularzu. W celu zakończenia procesu zapisania się na Newsletter Klient powinien kliknąć na link podany w tym e-mailu, aby potwierdzić rejestrację. Z tą chwilą zawarta zostaje umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi Newsletter. Usługa Newsletter polega na przesyłaniu przez Engelbert Strauss na podany adres poczty elektronicznej wiadomości w formie elektronicznej zawierających informacje o nowych usługach lub produktach. Newsletter przesyłany jest do wszystkich Klientów, którzy dokonali subskrypcji. Klient może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania Newsletter’a przez wypisanie się z subskrypcji za pośrednictwem odnośnika zamieszczonego w każdej wiadomości elektronicznej wysłanej w ramach usługi Newsletter.
Klient może zgłosić Engelbert Strauss reklamację w związku z korzystaniem z usług nieodpłatnych świadczonych drogą elektroniczną. Reklamacja może być złożona w formie elektronicznej na adres e-mail info@strauss.pl lub pisemnie na adres siedziby Engelbert Strauss. W zgłoszeniu reklamacyjnym Klient powinien zawrzeć opis zaistniałego problemu. Engelbert Strauss niezwłocznie, lecz nie później niż w terminie 14 dni rozpatruje reklamację i udziela Klientowi odpowiedzi.
Do korzystania ze Sklepu Internetowego należy posługiwać się urządzeniem z dostępem do Internetu za pomocą przeglądarki internetowej w najaktualniejszej wersji. Do korzystania z niektórych usług elektronicznych jak złożenie zamówienia, rejestracji i prowadzenia konta klienta, formularza kontaktowego i Newsletter konieczne jest posługiwanie się adresem poczty elektronicznej.
Informacje zawarte na Stronie Internetowej Sklepu Internetowego nie stanowią oferty w rozumieniu Kodeksu Cywilnego, a jedynie zaproszenie Klientów do składania oferty zawarcia umowy sprzedaży. Klikając na ikonę „KUP TERAZ“ Klient składa zamówienie stanowiące wiążącą ofertę zawarcia umowy. Przed złożeniem zamówienia Klient ma możliwość skontrolowania wprowadzonych przez siebie danych w rubryce „Podsumowanie” i ewentualnie dokonania ich zmiany. Po złożeniu zamówienia wysyłany jest e-mail do Klienta na podany przez niego adres poczty elektronicznej potwierdzający otrzymanie zamówienia oraz zawarte w nim szczegóły. Potwierdzenie otrzymania zamówienia nie stanowi przyjęcia oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu Cywilnego, tylko informuje naszych Klientów o tym, że ich zamówienie dotarło do Engelbert Strauss. Jeśli realizacja zamówienia okaże się możliwa, zostanie wysłany do Klienta kolejny e-mail, w którym zostanie potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji oraz przekazane zostaną kolejne informacje dotyczące statusu wysyłki. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia do realizacji stanowi oświadczenie Engelbert Strauss o przyjęciu oferty.
W przypadku braku zamówionego produktu w magazynie lub braku możliwości realizacji zamówienia z innych przyczyn, Engelbert Strauss poinformuje klienta o zaistniałej sytuacji wysyłając wiadomość na wskazany przez klienta adres e-mail lub przekaże informację drogą telefoniczną na numer wskazany przez klienta w terminie 30 (trzydziestu) dni, licząc od daty złożenia zamówienia.
Zawarcie umowy oraz jej realizacja następują w języku polskim.
Dostawa realizowana jest na terenie Rzeczypospolitej Polskiej. W przypadku zamówień o wartości 615,00 PLN brutto lub wyższej dostawa realizowana jest bezpłatnie. W przypadku zamówień o wartości niższej niż 246,00 PLN brutto koszt dostawy ponoszony przez Klienta wynosi 35,67 PLN brutto, zaś w przypadku zamówień o wartości 246,00 PLN brutto lub wyższej, ale niższej niż 615,00 PLN brutto koszt dostawy ponoszony przez Klienta wynosi 23,37 PLN brutto. Zamówienia według specyfikacji klienta (np. z umieszczeniem reklamy na towarze) wykonujemy po otrzymaniu przedpłaty. Koszty standardowego pakowania towaru ponosi Engelbert Strauss.
Termin dostawy towaru uzależniony jest od wybranej metody płatności. W przypadku przedpłaty otrzymują Państwo przesyłkę zazwyczaj w ciągu 3 do 5 dni roboczych (od poniedziałku do piątku bez soboty) licząc od dnia otrzymania przez nas płatności. W przypadku zapłaty w systemie Przelewy 24, PayPal, kartą kredytową lub za pobraniem otrzymają Państwo przesyłkę zazwyczaj w ciągu 3 do 5 dni roboczych (od poniedziałku do piątku bez soboty) licząc od dnia, w którym otrzymaliśmy Państwa zamówienie. W okresach wzmożonego ruchu (np. w okresach przedświątecznych) czas realizacji zamówienia może się wydłużyć maksymalnie do 30 dni od otrzymania zamówienia. W przypadku konieczności wykonania na towarze haftu, nadruku lub innej jego zmiany, zgodnie z Państwa wytycznymi, termin dostawy jest uzgadniany indywidualnie.
Wszystkie ceny podane dla konsumentów są cenami brutto zawierającymi ustawowy podatek VAT. Zastosowanie mają zawsze ceny obowiązujące w momencie złożenia zamówienia w sklepie internetowym. Wraz z pojawieniem się nowej wersji sklepu internetowego wszystkie wcześniejsze ceny przestają obowiązywać, jednak .zamówienia złożone przed publikacją nowych cen w sklepie internetowym wykonywane będą zgodnie z cennikiem z chwili złożenia zamówienia. Podane ceny nie zawierają kosztów dostawy i ewentualnych innych kosztów, które Klient będzie zobowiązany ponieść w związku z umową sprzedaży, o których Klient będzie poinformowany przy wyborze sposobu dostawy i składaniu zamówienia.
Do momentu całkowitej zapłaty ceny sprzedaży towar pozostaje własnością Engelbert Strauss.
Engelbert Strauss zobowiązuje się do dostarczania towarów bez wad. W razie niezgodności towaru z umową, klient może żądać naprawy lub wymiany towaru na zasadach określonych w obowiązujących przepisach. W szczególnych przypadkach wskazanych w ustawie klient może żądać obniżenia ceny lub odstąpić od umowy. Reklamacje związane z niezgodnością towaru z umową mogą być składane na piśmie na adres siedziby Engelbert Strauss lub poprzez email na adres info@strauss.pl. Klient może zgłosić reklamację również telefonicznie na numer telefonu podany na stronie internetowej Sklepu. W takim przypadku będzie jednak poproszony o potwierdzenie złożonej reklamacji poprzez e-mail lub pisemnie. Klient zostanie poinformowany o sposobie rozstrzygnięcia reklamacji w formie e-mail lub pisemnie, w terminie 14 dni od otrzymania reklamacji przez Engelbert Strauss. Koszty związane z obsługą reklamacji ponosi Engelbert Strauss na zasadach określonych w przepisach.
Engelbert Strauss nie odpowiada za szkody powstałe na skutek niekompletnej, spóźnionej lub niezrealizowanej dostawy, o ile zostały one spowodowane siłą wyższą (np. pożarem, powodzią). Powyższe ograniczenia odpowiedzialności nie naruszają ustawowych roszczeń naszych klientów.
Engelbert Strauss oferuje Państwu następujące metody płatności: Przelewy 24, PayPal, karta kredytowa, przedpłata i dostawa za pobraniem. Engelbert Strauss informuje, że wybrane metody płatności wymagają zawarcia odrębnej umowy z operatorem płatności (bankiem lub inną instytucją płatniczą). Składając zamówienie, użytkownik zgadza się, że faktury mogą być wysyłane elektronicznie (np. pocztą elektroniczną) lub pocztą według naszego uznania.
Pouczenie o odstąpieniu od umowy
Prawo odstąpienia od umowy:
Mają Państwo prawo odstąpienia od niniejszej umowy w terminie czternastu dni, bez podania przyczyny.
Termin odstąpienia od umowy wynosi czternaście dni licząc od dnia, w którym Państwo lub wskazana przez Państwa osoba trzecia, inna niż przewoźnik, objęła rzecz w swoje posiadanie, a gdy umowa obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach - od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części.
W celu wykonania prawa odstąpienia od umowy są Państwo zobowiązani do poinformowania w powyżej wskazanym terminie:
Engelbert Strauss Sp. z o.o.
c/o Advicero Nexia
ul. Marszałkowska 126/134
00-008 Warszawa
Tel.: 032 630 44 53
Faks: 032 630 44 73
E-Mail: info@strauss.pl
w formie jednoznacznego oświadczenia (np. przesłanego pocztą, faksem lub e-mailem) o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy. W tym celu mogą Państwo skorzystać z załączonego wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednakże nie jest to warunkiem koniecznym.
W celu dochowania terminu wystarczy, aby informacja o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy została wysłana przed terminem na odstąpienie od umowy.
Skutki odstąpienia od umowy:
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy jesteśmy zobowiązani do niezwłocznego zwrócenia Państwu wszelkich otrzymanych od Państwa płatności, łącznie z kosztami dostawy (za wyjątkiem kosztów dodatkowych powstałych na skutek tego, że wybrali Państwo inny rodzaj dostawy niż oferowana przez nas, najtańsza dostawa standardowa), najpóźniej w terminie czternastu dni licząc od dnia, w którym otrzymaliśmy od Państwa oświadczenie o odstąpieniu od niniejszej umowy.
Zwrot następuje w takiej samej formie, jaką wybrali Państwo przy pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodzą się Państwo na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla Państwa z żadnymi kosztami.
Mamy prawo odmówienia zwrotu zapłaty do momentu otrzymania zwracanego towaru lub do momentu wykazania, że odesłali Państwo do nas towar, zależnie od tego, które z powyższych zdarzeń będzie wcześniejsze.
Są Państwo zobowiązani do niezwłocznego odesłania nam lub przekazania towaru, najpóźniej w terminie czternastu dni licząc od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin uznaje się za dochowany, jeżeli wyślą Państwo towar przed upływem terminu czternastu dni.
W przypadku wykonania prawa odstąpienia od umowy ponoszą Państwo koszty zwrotu towaru do Engelbert Strauss.
Odpowiedzialność za ewentualną utratę wartości towaru ponoszą Państwo tylko wówczas, jeżeli powodem tej utraty wartości będzie takie postępowanie z towarem, które jest wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny w celu sprawdzenia jego charakteru, cech i funkcjonowania towaru.
Wyjątki w zakresie prawa odstąpienia od umowy:
Prawo odstąpienia od umowy nie ma zastosowania w odniesieniu do umów dotyczących towarów, które są nieprefabrykowane (tzn. wyprodukowane na indywidualne zamówienie), wyprodukowane według specyfikacji konsumenta lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (np. emblematy, hafty, logo firmy, nadruk, itp.). Prawo odstąpienia od umowy nie ma zastosowania także w odniesieniu do umów dotyczących towaru dostarczonego w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu zabezpieczonych towarów.
Wzór formularza odstąpienia od umowy:
(Jeżeli chcą Państwo odstąpić od umowy, proszę wypełnić i odesłać nam niniejszy formularz. Oświadczenie o odstąpieniu od umowy może zostać wyrażone również w innej formie – nie są Państwo zobowiązani użyć poniższego formularza)
(*) Niewłaściwe skreślić
Gdyby któryś/któreś z punktów niniejszego Regulaminu były lub stały się nieskuteczne albo nieważne, to nie narusza to skuteczności pozostałych jej punktów, ani też skuteczności całej umowy. W miejsce postanowienia nieskutecznego wejdzie takie uregulowanie, którego skutki będą możliwie jak najbliższe celowi, jaki strony chciały osiągnąć postanowieniem nieskutecznym.
Klient został szczegółowo poinformowany przez Engelbert Strauss o treści polityki prywatności, o rodzaju, zakresie, miejscu i celu gromadzenia, przetwarzania i wykorzystywania danych osobowych koniecznych do realizacji zamówień i do zgłoszenia do otrzymywania informacji drogą e-mailową, poprzez niniejszy link do Polityki Prywatności. Klient ma prawo wycofania udzielonej zgody w każdym momencie, ze skutkiem na przyszłość.
Zakazane jest dostarczanie przez Klienta treści o charakterze bezprawnym oraz wykorzystywanie przez Klienta Sklepu Internetowego, Strony Internetowej Sklepu lub usług świadczonych przez Engelbert Strauss, w sposób sprzeczny z prawem, dobrymi obyczajami lub naruszający dobra osobiste osób trzecich.
Engelbert Strauss zastrzega sobie WSZELKIE PRAWA w odniesieniu do projektu strony internetowej, wszystkich tekstów i grafik. Kopiowanie lub powielanie (w tym drukowanie na papierze) całej strony internetowej lub jej części jest dozwolone wyłącznie w celu złożenia zamówienia w Engelbert Strauss lub w celu wykorzystania tej strony internetowej jako źródła zakupów.
Jakiekolwiek inne wykorzystanie materiałów lub informacji dostępnych na tej stronie internetowej - w tym powielanie, rozpowszechnianie, zmienianie i publikowanie w celach innych niż wymienione powyżej - jest zabronione, chyba, że Engelbert Strauss udzieli wcześniejszej zgody w formie pisemnej bądź elektronicznej.
Komisja Europejska udostępnia platformę służącą do rozstrzygania sporów online dostępną na stronie https://ec.europa.eu/consumers/odr/.
Konsument posiada m.in. następujące możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
a. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży,
b. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,
c. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
Engelbert Strauss co do zasady nie jest gotowa ani zobowiązana do uczestniczenia w procedurze rozstrzygania sporów przed jednostką do spraw rozstrzygania sporów z konsumentami.
Engelbert Strauss zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu z ważnych przyczyn, np. z uwagi na zmiany w powszechnie obowiązującym prawie, wprowadzenia nowego asortymentu lub usług, zmiany danych Engelbert Strauss, zmiany w zakresie sposobów płatności lub dostawy. Klient zostanie powiadomiony o zmianie Regulaminu poprzez opublikowanie nowego brzmienia Regulaminu na Stronie Internetowej Sklepu Internetowego. Klient, który posiada Konto Klienta zostanie powiadomiony o zmianie Regulaminu poprzez wysłanie informacji na podany przez siebie adres e-mail na co najmniej 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu. Klient, który korzysta z usługi Newsletter, zostanie powiadomiony o zmianie Regulaminu poprzez wysłanie informacji na podany przez siebie adres e-mail na co najmniej 7 dni przed wejściem w życie nowego Regulaminu. Nowe brzmienie Regulaminu wchodzi w życie z chwilą opublikowania na Stronie Internetowej Sklepu Internetowego. Dla zamówień złożonych przed wejściem w życie nowego Regulaminu, zastosowanie znajduje Regulamin w poprzednio obowiązującym brzmieniu. Jeżeli Klient posiadający Konto Klienta nie zgadza się na brzmienie nowego Regulaminu, powinien niezwłocznie poinformować o tym Engelbert Strauss i poprosić o usunięcie Konta Klienta. Jeżeli Klient korzystający z usługi Newsletter nie zgadza się na brzmienie nowego Regulaminu, ma prawo zakończenia subskrypcji Newslettera.